tisdag 1 december 2009

Regler kring försäljning på torget

Äntligen! Har varit galet mycket på skolan på sistone. Men nu ska jag ta mig tid att lägga in ett inlägg.

Idag har kontakt tagits med Örebro kommun angående försäljning på torget. Enligt dem krävs tillstånd från polismyndigheten om försäljning sker på torget när det inte är torgdag. Det ungefärliga priset är då 600 kr. Men sker försäljning när det är torgdag, så ligger priset på ca 100 kr. Tillståndet hämtas då på kommunen.

Jag och Karolina har bestämt att stå på torget lördag den 12/12 och sälja hembakade bullar. Utöver bullar kommer även kaffe, glögg och pepparkakor att säljas. Vi kommer förmodligen inte ha ett fast pris utan folk får betala det de vill. Vem står för bullbakningen? Det blir nog jag, Karolina och vänner till oss.

Jag ser verkligen fram emot detta. Nu är det dags! Dags att ingripa mot fattigdom och svält. Mat, husrum och leksaker är för oss självklarheter. Men inte för alla. Detta ska vi göra något åt. Inte sen. NU! Så häng på vetja! Tillsammans förändrar vi världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar