tisdag 17 november 2009

Första steget

Camile mailade en hel del företag angående vårt projekt och undrade om de hade något att skänka. Idag kom första samtalet! Det var från Åhle´ns och de hade ett flertal (minns nu exakt hur många mer 5-7) sopsäckar med barnkläder åt oss att hämta i Stockholm. Fantastiskt! Först när de ringde blev jag osäker på hur vi skulle kunna ta hand om allt (vi är ju precis i startgroparna) och om tiden fanns att genomföra detta nu men jag ringde upp Camile (som var i skolan) och vi kom överens om att vi självklart drar igång detta på allvar nu.
Jag ringde därför pappa och frågade om han kände till några människor som sysslar med hjälpsändningar, och som skulle kunna hjälpa oss.
Först hänvisade han till Lidköpings Pingstkyrka och sedan till en man vid namn Per Strid. Per Strid har ett eget åkeriföretag och åker med hjälpsändningar till Bulgariens (?) zigenare som tydligen lever under fruktansvärda förhållanden där.
Tidigare (efter tv-programmet jag såg om hon i Falun) hade jag tänkt att vi skulle ta oss till Lettland (Estland, Litauen) men vi får se vart resan i slutändan går. Det beror nog på vem elelr vilka vi väljer att samarbeta med.

Camile har också kollat upp ett det fanns några i Mariestad (hennes hemkommun) som ordnade hjälpsändningar till Lettland, så det är möjligt att det ändå blir så.
Vi får se.
Åhh, jag är så glad i alla fall!
Camile tyckte att 5:e December blir ett bra datum att hämta kläderna och jag bestämde med Monika (?) på Åhléns att vi skulle hämta dem inom 3 veckor.

NU DRAR VI IGÅNG PÅ ALLVAR
yeeeeeeeeeees

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar